Slag van Ambacht Historie

De wielerronde in Hendrik Ido Ambacht heeft een rijke historie. De lijst met winnaars is er een om trots op te zijn zoals ondermeer, Eddy Merckx, Jan Janssen, Hennie Kuiper, Gerben Karsten, Kees Bal, Cees Rentmeester, Leontien van Moorsel, Rudie Librechts, Danieëlle van Overgaag en van de laatste jaren, o.a Tommy Post, Rob Sienders, Ronald van de Tang, Wilco Zuijderwijk, Sebastiaan Langeveld, Lennart van Drimmelen, Marco Luijten, Nico Vuurens en Ambachter Yondi Schmidt die de ronde won in 2014 in zijn rood-wit-blauwe shirt als kampioen van Nederland.

Voor wat de historie betreft kunnen we nog heel veel informatie gebruiken zoals kranten verslagen en foto’s. Ook een verzoek aan de Ambachtse renners die deze ronde ooit hebben gereden om hun bijdrage te leveren. Van veel ronde missen hebben we naam en foto maar we missen er ook nog veel.

Veel leesplezier en voor, op of aanmerkingen, aanvulling op de uitslagen of anders stuur ons een mail via het mail-adres op de pagina Links

Comité (foto gemaakt in 2022)
met v.l.n.r. Arie van den Berg, Jaap van Vuuren, Jan-Pieter Spruit, Leon Speelman,
Wilfred Ruitenberg, Jilles Spruit en Johan Franken.